Λογικά Κυκλώματα (Εργαστήριο)

Πληροφορίες Μαθήματος

Εξάμηνο Μαθήματος:
2
Μέρος Μαθήματος:
Εργαστήριο
Κωδικός Μέρους Μαθήματος:
245202
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:
2
Μονάδες ECTS Μαθήματος:
6
Διαθέσιμο σε σπουδαστές ERASMUS:
Ναι
Προσωπικό Μαθήματος:


Σκοπός Μαθήματος

Παροχή γνώσεων που απαιτούνται στον λογικό σχεδιασμό με σκοπό οι σπουδαστές να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ψηφιακά συστήματα.


Μαθησιακοί Στόχοι

  • Αναγνώριση των λειτουργιών των λογικών πυλών.
  • Επιλογή των κατάλληλων πυλών.
  • Εξήγηση του τρόπου λειτουργίας του 7 segment display.
  • Ανάλυση και υλοποίηση βασικών κυκλωμάτων αριθμητικών πράξεων.
  • Σχεδίαση καταχωρητή.
  • Σύνθεση πυλών και ολοκληρωμένων για την υλοποίηση μετρητών.
  • Υλοποίηση κυκλωμάτων κωδικοποιητών και πολυπλεκτών.
  • Επιλογή κατάλληλου τύπου μνήμης με στόχο το μικρότερο κόστος.
  • Σχεδίαση και υλοποίηση ψηφιακών κυκλωμάτων χρήσιμων στην καθημερινή ζωή.


Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων.
  • Λήψη απόφασης.
  • Ομαδική Εργασία.
  • Προαγωγή της επαγωγικής σκέψη.


Περιγραφή Μαθήματος

Το εργαστήριο περιλαμβάνει τις ακόλουθες εργαστηριακές ασκήσεις: (13 δίωρα συνολικά).

  • Λογικές Πύλες
  • ΑΛΓΕΒΡΑ BOOLE - ΧΑΡΤΗΣ KARNAUGH - ΣΧΕΔΙΑΣΗ ME NAND ΚΑΙ NOR
  • ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΚΩΔΙΚΩΝ - BCD TO 7 SEGMENT (Αποκωδικοποίηση BCD σε ενδείκτη επτά τμημάτων)
  • ΑΘΡΟΙΣΤΕΣ - ΑΦΑΙΡΕΤΕΣ
  • FLIP-FLOP
  • ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΕΣ - ΟΛΙΣΘΗΤΕΣ
  • ΠΟΛΥΠΛΕΚΤΕΣ - ΑΠΟΠΛΕΚΤΕΣ
  • ΜΕΤΡΗΤΕΣ Ι Ασύγχρονοι δυαδικοί μετρητές. Σχεδίαση σύγχρονων μετρητών
  • ΜΕΤΡΗΤΕΣ ΙΙ - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ 74193 (Αύξων μετρητής, Φθίνων μετρητής,  Μετρητής μεταβλητού modulo)
  • Προγραμματισμός των PLA, PLA, PROM
  • A/D-D/A
  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ με Λογισμικό ALTERA (4 ώρες)

Αξιολόγηση Σπουδαστών

Αξιολόγηση εργαστηριακού τμήματος (40%)

  1. Εργαστηριακές Πρακτικές Ασκήσεις.
  2. Ατομική ή ομαδική (μέχρι το πολύ 3 ατόμων) έκθεση σε κάθε εργαστηριακή άσκηση  που περιλαμβάνει περιγραφή της άσκησης, παρουσίαση των μετρήσεων, παρουσίαση των αποτελεσμάτων (υπολογισμοί, διαγράμματα, κ.λπ.) και διατύπωση συμπερασμάτων. (20%).

  3. Εβδομαδιαία προφορική εξέταση στο αντικείμενο της υπό πραγματοποίηση εργαστηριακής άσκησης (40%).
  4. Παρουσία (10%).
  5. Tελική γραπτή εξέταση (30%).


Βιβλιογραφία

  • Σχεδίαση και Υλοποίηση Ψηφιακών Κυκλωμάτων, Π. Γιαννακόπουλος, Λ. Ασλάνογλου Αυτοέκδοση Π. Γιαννακόπουλος, 2014
  • Digital Design, Morris Mano, Παπασωτηρίου, 2012
  • Ψηφιακή Σχεδίαση αρχές και Πρακτικές, J. Wakerly, Κλειδάριθμος, 2005
  • Practical Digital Electronics,N.P. Cook. Pearson/Prentice Hall, 2004
  • Digital Electronics. A Practical Approach. W. Kleitz. Prentice Hall, 2005
  • Digital Systems, Principles and Applications, R.J. Tocci., N.S.Widmer, G.L. Moss. Pearson/Prentice Hall, 2004
  • Digital Fundamentals, T.L.Floyd. 8th Ed., Prentice Hall, 8th ed., 2005
  • Complete Digital Design, M. Balch, Mc Graw Hill, 2003
  • Digital Principles and Design, D.Givone, Mc Graw Hill, 2002
  • Digital Logic Design, 4th Edition, Brian Holdsworth; Clive Woods, Newnes, 2002
  • Digital Logic Design Principles, N.Balabanian, John Wiley, 2001